Για τα άτομα με διαβήτη ο συνδυασμός της καλοκαιρινής ζέστης με την αυξημένη υγρασία μπορεί να είναι επικίνδυνος, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε υπογλυκαιμικά επεισόδια, αφυδάτωση και άλλα προβλήματα που σχετίζονται με τη ζέστη.

Επίσης η πολλή υγρασία και η αυξημένη περιβαλλοντική θερμοκρασία μπορεί να απειλήσει τα άτομα με διαβήτη. Πρώτον,  γιατί μπορεί να «ανεβάσει» το σάκχαρο και δεύτερον γιατί στα άτομα με νευροπάθεια είναι διαταραγμένο το σύστημα θερμορύθμισης του οργανισμού, με αποτέλεσμα να μην ιδρώνουν αρκετά, οπότε υπάρχει κίνδυνος να αυξηθεί η εσωτερική θερμοκρασία του σώματός τους.

Σίγουρα  ο μεγαλύτερος εχθρός για τα άτομα με διαβήτη είναι ο καύσωνας αλλά και οι θερμοκρασίες άνω των 27 βαθμών κελσίου καθώς όχι μόνο μπορούν να επηρεάσουν τον οργανισμό τους αλλά και τα φάρμακα τους, τις ταινίες τους, τους μετρητές σακχάρου και τις αντλίες ινσουλίνης καθιστώντας τα αναποτελεσματικά και κάνοντας λάθος μετρήσεις.

Το καλοκαίρι είναι επίσης αυξημένος ο κίνδυνος μικροτραυματισμού, αφ’ ενός λόγω των «ανοιχτών» παπουτσιών (σανδάλια, σαγιονάρες) που φορούν οι ασθενείς, αφ’ ετέρου λόγω των λιγότερο ενδυμάτων που αφήνουν περισσότερο δέρμα εκτεθειμένο στο περιβάλλον. Εξαιρετικά επικίνδυνο, είναι το περπάτημα χωρίς παπούτσια στην παραλία: μπορεί να προκαλέσει από κοψίματα μέχρι και εγκαύματα σε όσους έχουν διαβητική περιφερική νευροπάθεια.

Αν ένας διαβητικός δεν αντιληφθεί εγκαίρως ότι λ.χ. γρατσουνίστηκε κάπου, μπορεί να δημιουργηθεί σοβαρή πληγή η οποία μπορεί να τον φτάσει ακόμα και στον ακρωτηριασμό. Κάθε καλοκαίρι βλέπουμε συχνά προβλήματα στα πόδια των ατόμων με διαβήτη τα οποία μπορούν να προληφθούν με στοιχειώδη φροντίδα.

Πρόβλημα μπορεί να δημιουργήσουν και η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας με το κολύμπι, η οποία μειώνει τις ανάγκες σε φάρμακα, αλλά και οι διατροφικές παρεκτροπές που αυξάνουν τις ανάγκες σε φάρμακα.

 

Οδηγίες για το καλοκαίρι για τα άτομα με διαβήτη

 

 

Τι να κάνετε το καλοκαίρι:

 

  • Συμβουλευθείτε τον γιατρό σας, διότι υπάρχει περίπτωση να χρειάζονται αναπροσαρμογή τα φάρμακά σας.

 

  • Να έχετε αναμμένο το κλιματιστικό στο σπίτι σε θερμοκρασία το πολύ 25-26 βαθμών, ακόμα και όταν κοιμάστε.

 

  • Να πίνετε άφθονο νερό, ακόμα κι αν δεν διψάτε (περισσότερα από 8 ποτήρια νερό).

 

  • Βάλτε στην ζωή σας την Onstevia μέσα σε ροφήματα και γλυκά. Δεν είναι ανάγκη να στερείστε τις αγαπημένες σας συνταγές αφού τώρα μπορείτε να τις απολαύσετε χωρίς θερμίδες.

 

  • Μη φοβάστε τα αναψυκτικά τύπου λάιτ

 

  • Να πίνετε χυμούς, αλλά με μέτρο, διότι περιέχουν υδατάνθρακες.

 

  • Μην περπατάτε ποτέ ξυπόλητοι, εντός ή εκτός σπιτιού.

 

  • Όταν πηγαίνετε στη θάλασσα, να μετράτε το σάκχαρό σας. Αν δείτε πως είναι χαμηλό πιείτε ένα ποτήρι φυσικό χυμό για να αποφύγετε την υπογλυκαιμία μέσα στο νερό.

 

  • Μην κολυμπάτε μόνοι και μην κάνετε μόνοι θαλάσσια σπορ. Η παρέα με φίλους που γνωρίζουν ότι έχετε σακχαρώδη διαβήτη και ότι μπορεί να πάθετε υπογλυκαιμία μπορεί να αποβεί σωτήρια.

 

  • Αν παίρνετε ινσουλίνη, να την μεταφέρετε και να την φυλάτε σε ισοθερμική τσάντα με παγοκύστες.

 

  • Αν παίρνετε φάρμακα για το διαβήτη τύπου 2 που προκαλούν πολυουρία πρέπει να πίνετε αρκετή ποσότητα νερού.

 

  • Μην αφήνετε ποτέ τα αντιδιαβητικά φάρμακα, αναλώσιμα και εξοπλισμό (μετρητές, αντλίες) μέσα στο αυτοκίνητο, κάτω από την ομπρέλα στην θάλασσα ή την πισίνα, ή πάνω στην πετσέτα θαλάσσης. Πρέπει να βρίσκονται σε ισοθερμική τσάντα με παγοκύστη.

 

  • Η κατανάλωση αλκοόλ πρέπει να είναι με μέτρο και πάντα μετά από λήψη τροφής (δεν πίνουμε αλκοόλ ποτέ νηστικοί).